چند گام مهم برای تعلیم کارکنان

 

صاحبان شغلهای کوچک تا متوسط بعضی اوقات بودجه و یا منابع لازم برای آموزش مؤثر کارکنان را ندارند. نگرانی های دعاوی قضایی نیز با ادعای سهل انگاری در آموزش و یا آموزش ناکافی علیه کارفرمایان مطرح است. خوب چه کار کنیم؟

استفاده از این چند مرحله برای آموزش افراد شاغل (کارمندان) در مجموعه ها می تواند راه حل موثر و قابل مدیریت برای به کارگیری کارکنان و سرعت بخشیدن به روند آموزش اشخاص باشد.

کار را تعریف کنید

وظیفه یا وظایف اصلی شغل را مشخص کنید. در حالت ایده‌آل، مسئولیت‌های اصلی در شرح شغلی که در پرونده افرا گروه وجود دارد قبلا ثبت شده است.

سطح دانش، مهارت و توانایی کارمندان خود را بررسی کنید

باتوجه به خواسته های مجموعه و توانایی های افراد مجموعه آموزشهای متناسب با آن داده شود. مطالبی که در زمان مصاحبه استخدامی افراد شاغل یاداشت شده اند میتواند در این راستا بسیار مفید واقع شوند.

انتخاب مربی مناسب

هنگام آماده شدن برای آموزش، انتخاب مربی مناسب نیز مهم است. مدیران اغلب بهترین کارمندان خود را برای آموزش سایر کارکنان انتخاب می کنند. با این حال، کسانی که در مشاغل خود خوب عمل می کنند، لزوماً در توضیح اینکه چه چیزی آنها را تا این حد مؤثر می کند خوب نیستند. به هر حال، اگر به طور غریزی دارای مهارت برای انجام درست کار باشند، ممکن است به ایده های بهینه کردن کار و توسعه آن فکر نکنند و توجه نداشته باشند.


آماده شدن برای آموزش

حوزه های مسئولیت و مراحل انجام هر کار را فهرست کنید. یک راه خوب برای انتقال این اطلاعات ایجاد یک برنامه آموزشی است. بسیاری از مدیران زمانی که یک کارمند درباره وظایفی که هرگز در آموزش پوشش داده نشده است، سؤال می‌کند از پاسخ معروف و منحرف کننده ی «اوه، بله» استفاده می کنند. بدون سابقه وظایف مهم، کارمند به طور ناعادلانه ای بار مشکلات و سختی های کار را بر دوش می‌کشد و کارمند جدید نیز شانس کمی برای فهمیدن نقاط کور اطلاعاتی خود خواهند داشت.

برقراری ارتباط و نشان دادن اهداف

هدف نهایی می تواند ارزش نقش کارمند در شرکت را به وضوح نشان دهد. اغلب، یک مدیر به سرعت با یک کارمند در مورد مسئولیت هایش صحبت می کند. اگرچه مدیر ممکن است فکر کند این کارآمدترین راه برای انتقال مطالب میباشد، اما معمولاً در بلندمدت هزینه بیشتری را به همراه دارد.

سخن آخر

نهایتا باید گفت کارکنان دارای استعداد و روش های یادگیری متفاوتی هستند. آنها با شنیدن، دیدن ویا با انجام دادن یاد می گیرند. مربی باهوش می تواند با ادغام موثر انواع روش های ارتباطی، از تسلط خود بر روند آموزش به بهترین وجه اطمینان حاصل کند. به عنوان مثال، مربی می تواند مراحل کار یک لیفتراک را در عمل به کارمندان تحت آموزش نشان دهد، توضیح دهد که چگونه وظایف با یکدیگر و نیازهای تجاری خاص مرتبط هستند و سپس کارمند را تشویق کند تا آن را امتحان کنند.