شناخت قطعات و اصطلاحات لیفتراک قسمت چهارم

در این سایت تلاش شده به آموزش قطعات لیفتراک پرداخته شود

شناخت قطعات و اصطلاحات لیفتراک قسمت چهارم

 

لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که به مانور و عملکرد لیفتراک شما کمک می کنند. استفاده نادرست و نگهداری بد تایر لیفتراک می تواند منجر به افزایش هزینه ها برای کسب و کار شما شود. لاستیکی که انتخاب می کنید بستگی به مکان و محیطی دارد که لیفتراک شما در بیشتر زمان خود در آن کار می کند. انواع مختلفی از لاستیک لیفتراک وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است.

انواع-لاستیک-لیفتراک

 

لاستیک بادی لیفتراک: در محیط هایی که سنگفرش نشده باشند و در سطوح ناهموار استفاده می شود.

لاستیک لیفتراک ضد سوراخ شدن پروفیل بادی (نیمه توپر): در سطوحی که احتمال سوراخ شدن لاستیک لیفتراک بالا باشد استفاده می شود.

لاستیک  توپر لیفتراک : در لیفتراک های مدل کوچک و با طراحی جمع و جور، استفاده می شوند. تایر توپر لیفتراک از لاستیک جامد ساخته شده اند و نیازی به باد کردن ندارند. این نوع تایر بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند، اما به اندازه لاستیک های بادی ضربه گیری ندارند. آنها معمولاً در محیط های داخلی استفاده می شوند که از خطر پارگی و سوراخ شدن در امان باشند.

لاستیک بهداشتی لیفتراک: طرحی این نوع از لاستیک لیفتراک به نحوی است که بر روی سطحی که لیفتراک روی آن حرکت می کند لکه ایجاد نمی کند.

 

بسیاری از عوامل بیرونی و درونی می تواند بر عمر لاستیک لیفتراک شما تأثیر بگذارند. مشکلاتی که در نتیجه ی انتخاب نادرست لاستیک  لیفتراک، و در نتیجه ی پنچری یا ترکیدگی لاستیک لیفتراک می تواند به لیفتراک وارد شود می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی لیفتراک، بار یا حتی صدمه به کارکنان شود. همچنین سفارش یک تایر جایگزین می‌تواند دردسرساز باشد، زیرا زمانبر بوده و باعث می شود لیفتراک به مدت طوانی غیر فعال باشد. در زیر برخی از عواملی که ممکن است بخواهید هنگام انتخاب و نگهداری لاستیک های مناسب و اطمینان از عمر طولانی و مفید تایر خود در نظر بگیرید، آورده شده است.

لیفتراک خودرو صنعتی است که می تواند بارها را با استفاده از شاخک‌های خود بلند کرده و جابجا کند. لیفتراک را می توان در مکان های متعددی مانند انبارها، کارخانه ها، محیط باز، محوطه های حمل و نقل و موارد دیگر استفاده کرد. انواع مختلفی از لیفتراک وجود دارد که می توان آنها را با نام های مختلف نامید. در این مورد ما از نام های اصلی لیفتراک ها هنگام توصیف قابلیت های آنها استفاده خواهیم کرد.

 

انواع لیفتراک

جک پالت: معمولا برای جابجایی پالت ها و باکس های کوچک در ارتفاع نزیک به زمین استفاده می شود. نوع جک پالت قیچی امکان بلند کردن بار تا ارتفاع بیشتری را دارد اما به دلیل نوع طراح در نهایت ارتفاع چرخها از زمین جدا شده و امکان جابجا کردن با را از دست می هد. جک پالت در دو نوع جک پالت برقی و جک پالت دستی موجود است که نوع برقی آن به کمک یک باطری نیروی خود را تامین می کند. جک پالت در ظرفتیهای 1.5 تن، جک پالت 2 تن و جک پالت 3 تن موجود است. (شکل 1)
استاکر: استاکرها شباهت زیادی به جک پالت دارد با این تفاوت که به خاطر وجود دکل در استاکر امکان بلند کردن بار تا ارتفاع بیشتری را دارا می باشد. همچنین امکان جابجایی بار را حتی در نهایت ارتفاع خود دارا می باشد هرچند باید توجه کرد با توجه به دیاگرام استاکر در ارتفاع بالاتر وزنی که استاکر می تواند آن را بلند کند نسبتی از ظرفیت اسمی آن خواهد بود. استاکر را نیز همانند جک پالت می تواند در دو نوع استاکر برقی و استاکر دستی تهیه کرد. معمولا استاکرها در ظرفیتهای استاکر 1 تن، استاکر 2 تن و استاکر 3 تن موجود می باشد. (شکل 2)
ریچتراک: ریچتراک مناسب ترین دستگاه جهت کار در محیط‌ و راهروهای باریک می‌باشد. طول و شعاع چرخش کمتر، ریچتراک را به یک انتخاب مناسب برای انبارها تبدیل کرده است. طراحی ایستاده برای حالت راننده، باعث افزایش میدان دید وی می‌شود. (شکل 3)
لیفتراک برقی: برای بلند کردن بارهای متوسط تا بزرگ طراحی شده اند و با موتوری که با استفاده از باتری کار می کند استفاده می شود و باعث می شود آلایندگی کمتری داشته باشد. در نتیجه گزینه ی مناسبی برای محیط ها داخلی هستند. هزینه های عملیاتی کمتر نسبت به انواع احتراق دخلی می باشد. (شکل 4)
لیفتراک های احتراق داخلی: متداول ترین لیفتراک مورد استفاده در محیط خارجی می باشند. این نوع لیفتراک معمولاً برای بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین‌تر طراحی شده اند و در همه انواع آب و هوا می توانند کار کنند. با توجه به نوع سوخت، می توان آنها را در انواع لیفتراک دیزلی، لیفتراک بنزینی، لیفتراک گاز مایع (LPG)، لیفتراک پروپان مایع و یا لیفتراک گازهای طبیعی فشرده (CNG) باشد. (شکل 5)
لیفتراک کانتینربر: این نوغ توانایی بلند کردن بارهای بسیار بزرگ تا 48 تن مثل کانتینرهای حمل و نقل تا ارتفاع بسیار زیاد را دارا می باشند. (شکل 6)

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.